Το 2016 εκπονήθηκε κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη του Αγρινίου η οποία συμπεριλαμβάνει μια σειρά παρεμβάσεων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ρυθμίσεων στάθμευσης.
Με τα ΦΕΚ 4497Β/09-12-2019 και ΦΕΚ 1220Β/09-04-2020 έγινε:
-
Έγκριση μέρους των μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας που περιλαμβάνονται στην μελέτη έτους 2016 υπό τον τίτλο «Τοπικές τροποποιήσεις κυκλοφοριακής μελέτης Αγρινίου» και
-
« Έγκριση λοιπών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στην 243/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου σε θέσεις εντός του αστικού κέντρου του Αγρινίου» αντίστοιχα.
Από τις 01-06-2020, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και ρυθμίσεις στάθμευσης, τέθηκαν σε εφαρμογή στον κεντρικό ιστό της Πόλης του Αγρινίου. Από την εφαρμογή των μέτρων δημιουργούνται νέα δεδομένα για την πόλη του Αγρινίου τόσο στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων αλλά και στην λειτουργία της πόλης.
Η βιασύνη του Δημάρχου και της παράταξής του, της άμεσης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μετά την δημοσίευση έγκρισης στο ΦΕΚ και χωρίς να υπάρξει ίχνος ενημέρωσης προς τις υπόλοιπες Δημοτικές Παρατάξεις, δείχνει την πρόθεση και λειτουργία του Δήμου του «αποφασίζω και διατάσω» που εδώ μετατράπηκε σε «αποφασίζω και εφαρμόζω».
Χωρίς να είμαστε αντίθετοι σε παρεμβάσεις που βασίζονται σε εκπονημένες μελέτες από επιστήμονες, πιστεύουμε ότι απαραίτητη ενέργεια, πριν την εφαρμογή των ρυθμίσεων, ήταν να υπάρξει ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγρινίου για την απόφαση έναρξης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και να γίνει μια συζήτηση επ’ αυτών.
Οι αντιδράσεις και η δυσαρέσκεια που δημιουργήθηκε από την ημέρα εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ήταν απόρροια της ξαφνικής έναρξης των ρυθμίσεων εν μέσω μια πολύ δύσκολης περιόδου που διανύουμε όλοι μας. Μετά το σοκ της πανδημίας που έχει υποστεί όλη η κοινωνία, έρχεται άλλο ένα σοκ στην πόλη χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε τις συνέπειες του.
Η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων την παρούσα χρονική στιγμή και με τον τρόπο που επιβάλλεται είναι άκυρη διότι, κανένας κλάδος, κανένας επαγγελματίας, κανένας πολίτης δεν αντέχει οποιαδήποτε «πείραμα». Και αναφερόμαστε σε πείραμα, διότι η δημοτική αρχή αποφάσισε να εφαρμόσει μια μελέτη, επιλεκτικά, και τροποποιημένη με τα δικά της «θέλω». Η μελέτη που εκπονήθηκε το 2016 και εγκρίθηκε, περιλαμβάνει μια σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το σύνολο της πόλης του Αγρινίου, έτσι πρέπει να εφαρμοστεί και όχι κατ επιλογή με απόφαση του Δημάρχου.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται και προκύπτουν από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ζητούν άμεση απάντηση, ελπίζοντας ότι αυτή την φορά θα απαντήσει σε εμάς αλλά και στους Δημότες, η Δημοτική Αρχή και ο Δήμαρχος Αγρινίου είναι:
-
Ποιος αποφάσισε την μερική και επιλεκτική εφαρμογή της μελέτης όταν η μελέτη είναι εκπονημένη για ένα σύνολο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ώστε να είναι λειτουργική, στο σύνολο της πόλης;
-
Είναι η μερική εφαρμογή της μελέτης λειτουργική κι αν ναι υπάρχει η έγγραφη σύμφωνη γνώμη του μελετητή ή αυθαίρετα επιλέχθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της αρεσκείας σας;
-
Γιατί υπήρξαν παρεκκλίσεις στην εφαρμογή των εγκεκριμένων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και με ποια απόφαση έγινε; Η οδός ΒΟΤΣΗ από την συμβολή με την Χ. Τρικούπη μέχρι και την συμβολή στην Αναστασιάδη είναι μελετημένος για δρόμος ήπιας κυκλοφορίας κι εσείς αυθαίρετα την τροποποιήσατε για πεζόδρομο με καθολική απαγόρευση κίνησης οχημάτων και διαφοροποίηση των κυκλοφοριακών φόρτων που εκτρέπονται σε άλλους δρόμους με συνέπεια να δημιουργούνται κυκλοφοριακά εμφράγματα στο κέντρο της πόλης (οδός ΠΑΠΑΦΩΤΗ).
-
Μεριμνήσατε για την αναπλήρωση θέσεων στάθμευσης, που χάνονται, με την δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης περιμετρικά του ιστού της πόλης με την δωρεάν στάθμευση των δημοτών και επισκεπτών;
-
Μεριμνήσατε για την δημιουργία νέων θέσεων λειτουργίας επαγγελματιών καταλλήλως διαμορφωμένες και λειτουργικές για την απρόσκοπτη εκτέλεση της υπηρεσίας τους μιας και τους απομακρύνεται εκτός κέντρου;
-
Μεριμνήσατε για την δημιουργία θέσης στάθμευσης δικύκλων και να μην προκαλείται την άναρχη στάθμευση τους οπουδήποτε;
-
Έχετε βρει τρόπους για την απρόσκοπτη λειτουργία εκατοντάδων επαγγελματιών που βρίσκονται εντός του ιστού αλλά και εξυπηρέτησης χιλιάδων πολιτών ειδικών συνθηκών που απαιτείται να εισέλθουν εντός του ιστού της πόλης;
-
Υπάρχει έργο ανάπλασης πεζοδρομήσεων επί των οδών που τέθηκαν σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις; Αν ναι σε ποιό στάδιο ωρίμανσης βρίσκεται; Πότε προβλέπεται η έναρξη εργασιών; Εάν μεσολαβεί μεγάλη διάρκεια μέχρι την έναρξη του έργου, ποιος ο λόγος βιασύνης εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων την συγκεκριμένη χρονική στιγμή;
-
Υπάρχει μέριμνα για την ανακατασκευή υπαρχόντων πεζοδρόμων, εντός του κεντρικού ιστού της πόλης (Ηλία Ηλιού, Μανδηλαρά, κ.α.) όπου ο χρόνος έχει αφήσει το στίγμα του με πολύ έντονο τρόπο καθιστώντας τους απροσπέλαστους και αναχρονιστικούς;