ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ ΣΤΟ EUROGROUP

134

  Εδώ και κάποιες μέρες ακούμε όλο το πολιτικό σύστημα να δονείται από τις μεγάλες απειλές του «πρωθυπουργού» Τσίπρα ότι εγώ δεν πρόκειται να τηρήσω κανένα μέτρο αν δεν μου δώσουν το χρέος (άσχετα αν δεν προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο τέτοια ρήτρα) και την «Αντιπολίτευση» να πνέει μένεα εναντίον της κυβέρνησης ότι δήθεν αυτοί είναι ανίκανοι και πρέπει να φύγουν για να έρθουμε εμείς οι ικανοί για να πετύχουμε αυτά που δεν μπορούν οι άλλοι (δηλαδή την μείωση του χρέους) άσχετα αν έχουν ψηφίσει το νόμο 4334/17-7-2015 σύμφωνα με τον οποίο δεν μπορεί να γίνει ονομαστική μείωση του χρέους. Και ενώ όλη η κουβέντα επικεντρώνεται γύρω από όλα αυτά κανένας δεν ανοίγει το πιο σοβαρό θέμα το οποίο και θα κουβεντιαστεί στο EUROGROUP Της 15ης ΙΟΥΝΙΟΥ το οποίο δεν είναι άλλο από τις μεγάλες θεσμικές αλλαγές τις οποίες ετοιμάζουν στην Ευρωζώνη και την ΕΕ. Μας λένε ότι στο συγκεκριμένο EUROGROUP θα συζητηθεί η αξιολόγηση της Ελληνικής Οικονομίας, ξέροντας ότι αυτό το οποίο θα συζητηθεί είναι το «Κείμενο Εργασίας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το βάθεμα της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Το κείμενο αυτό δημοσιοποιήθηκε στις 31 Μαΐου 2017 και απευθύνεται στο EUROGROUP για να προχωρήσουν πολύ γρήγορα οι θεσμικές αλλαγές μεταφοράς εξουσιών από τα Εθνικά Κοινοβούλια στην ΕΕ.

Μας έχει μιλήσει κανένας για όλα αυτά; Μας ζήτησε ποτέ κανένας την γνώμη μας; Όχι βέβαια γιατί το πόπολο δεν πρέπει να ξέρει. Και δεν πρέπει να ξέρει γιατί αυτά που περιλαμβάνονται θα εξόργιζαν το μεγαλύτερο μέρος των λαών των Ευρωπαϊκών κρατών.

Ας δούμε με λίγα λόγια τι ακριβώς περιλαμβάνει το ¨Κείμενο Εργασίας» που θα συζητήσουν  στο EUROGROUP της 15ης Ιουνίου:

Α) Καλούνται τα κράτη μέλη να ολοκληρώσουν την Τραπεζική ένωση καθώς και την ένωση της αγοράς των κεφαλαίων πριν από το τέλος του 2019 που ήταν να γίνει.  Κατά την πρώτη φάση, η Επιτροπή αναφέρει ότι τα ήδη συμφωνηθέντα ή εφαρμοσθέντα μέτρα πρέπει να συμπληρωθούν με ένα οικονομικό αντιστάθμισμα: το Ταμείο Ενιαίας Διευκόλυνσης και ένα ευρωπαϊκό σύστημα ασφάλισης καταθέσεων. Γιατί το θέλουν αυτό; Επίσημα το θέλουν για μας πουν ότι εγγυάται η Ευρωζώνη τις καταθέσεις των τραπεζών. Ο πραγματικός λόγος όμως είναι για να μπορούν να διασώσουν κάποια τράπεζα της ευρωζώνης που δεν τα καταφέρνει με τι καταθέσεις των άλλων τραπεζών όλων των κρατών. Δηλαδή το bail-in γίνεται πολύ πιο εύκολο γιατί δεν θα υπάγεται στο κοινοβούλιο κανενός κράτους. Ας σκεφτούμε ποιες τράπεζες στην Ευρωζώνη έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες. Οι μεγάλες Γερμανικές και Γαλλικές τράπεζες. Με άλλα λόγια όσοι ακόμα νομίζουν ότι έχουν ακόμα μερικές καταθέσεις ας αρχίσουν από τώρα να τρις κλαίνε.

Β)    Θα ενσωματώσουν στην ΕΕ μέσα στο επόμενο έτος τη Συνθήκη για τη σταθερότητα, το συντονισμό και τη διακυβέρνηση στην οικονομική και νομισματική ένωση, το λεγόμενο δημοσιονομικό σύμφωνο.

Αυτό το σύμφωνο συμφωνήθηκε και ψηφίστηκε από τα κοινοβούλια όλων των κρατών της ΕΕ από το 2012, προκειμένου να «προωθηθεί η Δημοσιονομική Πειθαρχία» μέσω του μεγαλύτερου κεντρικού συντονισμού και εποπτείας των Εθνικών Οικονομικών Πολιτικών. Με λίγα λόγια στερείται και επίσημα η άσκηση Εθνικής Οικονομικής Πολιτικής σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ τα οποία τελούν υπό την μόνιμη κηδεμονία των Οργάνων της ΕΕ. Και όλοι μαζί οι δικοί μας μας λένε ότι θα βγούμε από τα μνημόνια αν κάνουμε ότι μας λένε.

Γ)         Πριν από το 2025 η επιτροπή προτείνει την δημιουργία ενός «Υπουργού Οικονομικών της ΕΕ» που θα έχει την ευθύνη του ταμείου της Ευρωζώνης. Ο «Υπουργός» θα συνδυάζει την ιδιότητα του Ευρωβουλευτή και του μόνιμου προέδρου της Ευρωομάδας. Το ταμείο θα διεξάγει την «Οικονομική και Δημοσιονομική Εποπτεία» όλων των κρατών μελών. Με άλλα λόγια όλες οι βασικές εξουσίες του «Υπουργού Οικονομικών» και του «Δημοσίου Ταμείου» κάθε κράτους μέλους περνάνε στην αρμοδιότητα του «Υπουργού» της ΕΕ. Επίσης ο «Υπουργός» της ΕΕ θα διαχειρίζεται ανεξάρτητα  έναν Ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, ο οποίος θα αντλεί έσοδα όχι μόνο από τις εισφορές των κρατών μελών αλλά και από αυτόνομη Φορολογική Πολιτική. Δηλαδή οι λαοί της ΕΕ εκτός της δικής τους κυβέρνησης θα πληρώνουν φόρους και για τον «Υπουργό» της ΕΕ.

Δ)        Η Ευρωομάδα, η οποία σήμερα είναι ανεπίσημη συνάντηση των Υπουργών Οικονομικών των Κρατών μελών της Ευρωζώνης, μετατρέπεται σε επίσημο Υπουργικό Συμβούλιο και θα αποκτήσει αρμοδιότητες «Λήψης απόφασης». Δηλαδή από άτυπη συνάντηση μετατρέπεται σε επίσημος Θεσμός και οι αποφάσεις του θα είναι δεσμευτικές για τα κράτη Μέλη. Δηλαδή τέρμα τα Εθνικά κοινοβούλια. Και να δούμε τότε τους μεγάλους συνδικαλιστές μας πως θα πάνε να ζητήσουν από τον Ευρωπαίο «Υπουργό». Γι αυτό προτρέπουμε τους εργαζόμενους να μην δίνουν καμία βάση στα λεγόμενα των Συνδικαλιστών τους. Είναι ένα με τους κατακτητές της Πατρίδας μας. Είναι το μακρύ χέρι της ΚΑΤΟΧΗΣ.

Ε)        Η Επιτροπή θεσπίζει μια σειρά μέτρων για τη μείωση, υποτίθεται, των κινδύνων στους χρηματοπιστωτικούς τομείς, ιδίως τη σχέση μεταξύ του τραπεζικού τομέα και των δημόσιων χρεών κάθε κράτους μέλους. Αναμεσά τους αναφέρεται και η δημιουργία ενός λεγόμενου «ασφαλούς περιουσιακού στοιχείου» για την έκδοση κοινών ομολόγων  και την αλλαγή της ρύθμισης για κρατικά ομόλογα, ώστε οι τράπεζες να ενθαρρύνονται να διαφοροποιήσουν τις συμμετοχές τους. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά όπιο κράτος μέλος θέλει να δανειστεί δεν θα πηγαίνει απευθείας στις αγορές αλλά αφού περάσει μέσα από αυτό το Ευρωπαϊκό σύστημα, θα βάζει εγγύηση περιουσιακά του στοιχεία με χαρακτηριστικά τέτοια που τα κάνει ασφαλή για τους δανειστές και μετά θα δανείζεται.

ΣΤ)      Προτείνεται επίσης να συζητηθεί η ιδέα ενός Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου ή ενός «κεφαλαίου για δύσκολες ημέρες» για να βοηθήσουν στην απορρόφηση οικονομικών κρίσεων. Με τον τρόπο αυτό ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας θα ενσωματωθεί ως οργανικός θεσμός της ΕΕ με τις ανάλογες δεσμευτικές αρμοδιότητες και εξουσίες για τα κράτη μέλη. Ιδίως εκείνα που θα τον έχουν ανάγκη.

Μετά από όλα αυτά μπορεί κάποιος να μας πει τι αξία θα έχουν οι Εθνικές Κυβερνήσεις και τα Εθνικά Κοινοβούλια; Όση αξία έχουν σήμερα οι Δημοτικές αρχές, μπορεί και χειρότερα.

«Κάνουμε προτάσεις για το μέλλον», δήλωσε ο Μοσκοβισί κατά την παρουσίαση του «κειμένου εργασίας», «ως ένας τρόπος να παραδεχτούμε ότι τα κράτη μέλη πιθανότατα θα είναι απρόθυμα να εγκρίνουν όλες τις ιδέες της Επιτροπής.» Αλλά προειδοποίησε ότι «δεν μπορούμε να έχουμε μια Ευρώπη δύο ταχυτήτων, ούτε ένα ευρώ δύο ταχυτήτων.»

Με άλλα λόγια το δίλημμα που θέτει επίσημα η κλίκα του ευρωκαρτέλ είναι εξαιρετικά απλό: Ή θα αποδεχθούν επίσημα όλα τα κράτη μέλη την επιβολή των οργάνων και των θεσμών της ΕΕ πάνω στα Συντάγματα, τα εθνικά κοινοβούλια και τις κυβερνήσεις τους; Ή πολύ απλά θα επιβληθούν καθεστώτα «δύο ταχυτήτων» και «ευρώ δύο ταχυτήτων».

Την πρώτη εναλλακτική τη ζούμε ήδη στην Ελλάδα. Για το τι σημαίνει η δεύτερη, ρωτήστε τους οπαδούς της πρότασης Σόιμπλε (Μιχαλολιάκο, Καρατζαφέρη, Χιόνη, Καπερνάρο, κοκ) και τους Βαρουφάκη, Μαριά και Σία.

ΒΑΣΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΕΣΣ Ε.ΠΑ.Μ.